søndag den 31. august 2008

Så er det nu!

Så er det ved at være på tide at jeg tager mig sammen! Min yngste hund, Lilli, er lige blevet 1 år og indtil videre er det ikke meget træning der er lagt i hende. Jeg ved godt at det i høj grad skyldes at jeg ikke helt har timer nok i døgnet med to små børn (Aksel på 2 år og Marie på 5 måneder) og en mand er arbejder en del. MEN nu er det jo målet med den lille hund at hun skal i eliteklassen og også gerne på landsholdet og det kræver jo sjovt nok at man træner ;o) Så nu skal det være. Mit mål er at komme igennem klasse I og forhåbentligt også klasse II i løbet af efteråret.

I går gik jeg så i gang med at skrive ned hvor langt jeg er nået i de forskellige øvelser i forhold til det vi skal kunne og det var lidt skræmmende for vi er ikke nået særligt langt. Det betyder at jeg nu har lagt et "strengt" træningsprogram - jeg er simpelthen nødt til at træne 1 -2 gange hver dag. Så i morges stod jeg op før børn og mand, så jeg kunne komme ud og træne. Jeg havde godt nok ikke sovet så meget fordi min datter har været lidt halvsløj, men jeg plejer at blive i super godt humør når jeg har trænet. Jeg havde desværre også drømt at jeg var til prøve og at det overhovedet ikke gik. Det betød at jeg kom til at skrue mine kriterier lidt for højt op, så Lilli lavede en del fejl, hvilket gjorde mig irriteret både på mig selv og på hende - endnu en ting jeg vist lige skal arbejde med. Heldigvis var der også en del ting der gik godt: Fri ved fod har jeg haft lidt problemer med fordi Lilli har haft tendens til at gå lidt sidelæns. Det går efterhånden godt fremad og vi arbejder stille og roligt på at kunne gå længere og længere - helt lige. I fællesdæk havde jeg begge mine hunde til at ligge ned og på 20 m i 40 sek, så den skal jeg nok nå at få styr på.

Senere på dagen fik jeg også trænet spring - som jeg stort set ikke har haft trænet og alle tre stilligsskift. Det var dog lidt svært at få lov til at have springbrættet for mig selv, da min søn syntes det var enortmt sjovt at være med. Og selvom jeg har en fantastisk hund, så er det lidt svært for hende at springe over et springbræt hvor knægten også sidder - og det velogmærke ikke specielt roligt ;o)

Ingen kommentarer: